Ještě jedenáctka

26. listopadu 2012 v 19:59 | Katka |  Jen tak
Lavinovitá jedenáctka pokračuje.
Toto jsou otázky, které položila Pižlik1 a moje odpovědi a názory. Ráda se podívám názory někoho jiného. Někdy je to docela zajímavá generační sonda.

1. Kdy jsi se cítil (a) nejšťastnější?
Když jsem se poprvé dostala "na vrcholky Alp. Netušila jsem, že je to TAK krásné.

2. Kdybys potkal mimozemšťana, jaká bude tvoje první reakce?
Bojím se, uteču.

3. Jaká je tvoje největší záliba - koníček?
Život.

4. Myslíš, že peníze kazí charakter?
Jejich nedostatek a nadbytek ANO.

5. Jakou vlastnost považuješ u člověka za nejhorší?
Závist.

6. Myslíš, že se dokáže napravit zloděj a násilník a vrah?
Jen výjimečně.

7. Máš nějaký vzor, kterému by ses chtěl(a) podobat? Proč nebo v čem?
Nemám. Chci být sama sebou.

8. Které přísloví je pravdivější: Vrána k vráně sedá, rovný rovného si hledá. Nebo: Protivy se přitahují.
Pro mě asi ty vrány...

9. Představ si, že ti zbývá poslední den života. Jak bys ho chtěl(a) prožít?
Aktivně a konec rychlý.

10. Myslíš, že bude ještě existovat svět s lidmi za milion let?
Ano, ale ti lidé budou úplně jiní, jak se budou muset přizpůsobit změnám přírodním i těm, které způsobili sami.

11. Chtěl(a) bys umět číst myšlenky?
NE!!!

Každý, kdo odpověděl na moji otázku, jestli by SINGLES měli platit VYŠŠÍ daně, odpověděl NE!
Myslím tím bezdětní singles. Je to celkem rozšířený trend - věnovat se kariéře, být úspěšný a bohatý a umět si užít života i za cenu toho, nezanechat svoje pokračování lidstvu.
To je v pořádku a je to každého volba.

Nechci nikoho o ničem přesvědčovat. Jen uvedu, proč mě ta otázka vůbec napadla.

Základní biologickou úlohou člověka jako živočišného druhu je - zanechat další generaci. To stojí nemalé úsilí i finanční prostředky, které bezdětní ušetří ve svůj prospěch.

Nebylo by spravedlivé, aby to, že společnosti nedali další generaci, vykompenzovali vyšší daní? Aby si tak předplatili to, co jiní vložili do svých dětí, které budou jejich pokračovateli a také jejich opatrovateli ve stáří....

(Nevím, jestli jsem se vyjádřila srozumitelně - těžko se mi hledají správná slova.)



 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 danielinama danielinama | Web | 26. listopadu 2012 v 20:42 | Reagovat

Tak já jsem Pižlíkovi odpovídala taky. A mám i další otázky, pokud by se Ti tedy ještě chtělo odpovídat :-)

2 Jarka Jarka | Web | 26. listopadu 2012 v 21:15 | Reagovat

Pužlík, vymyslela moc pěkné otázky, aspoň trochu člověka přinutily zamyslet se nad nimi.
I tvoje otázky byly Katko zajímavé a ta o daních pro sigles byla jedna z nich. Těžko se na ní odpovídá, protože si myslím, že na ni není jednoznačná odpověď. Tvoje argumenty sedí a jsou správné, ale jak rozlišíme singles, kteří obětují rodinu a děti kariéře od těch, kterým se nedaří najít partnera přestože ho úpěnlivě hledají a nebo touží mít dítě, ale nemůžou ho mít. Nebude to tak jednoduché, jak by se mohlo na první pohled zdát.

3 Jarka Jarka | Web | 26. listopadu 2012 v 21:16 | Reagovat

[2]:Jéminé, omlouvám se Pižlíkovi. :-X

4 Babeta Babeta | E-mail | Web | 26. listopadu 2012 v 21:21 | Reagovat

Jé, tady to zmodralo. :) No jasně, k Aquariusovi přece patří voda. :)
Vidím, že Ilonka pokládá otázky, s nimiž zajela na hloubku (vody). :)

5 Katka Katka | 26. listopadu 2012 v 23:27 | Reagovat

[2]: Myslela jsem, že přijde podobný portiargument. Jenomže by nešlo o "trest" za bezdětnost nebo za dobré bydlo a kariéru...princip je stejný: kdo nemá děti (jedno, z jakých důvodů), ušetří....atd, atd, takže není třeba zkoumat PROČ.
Nemám jednoznačný názor, jsou to jen úvahy....

[4]: Máš pravdu, ale toto je zimní modrá :)

[1]: Na tvé otázky dojde. Už jsem je viděla, jsou zapeklité :)

6 danielinama danielinama | Web | 27. listopadu 2012 v 6:54 | Reagovat

[5]: No, jednu jsem změnila. Zapeklité? :-)

7 danielinama danielinama | Web | 27. listopadu 2012 v 6:57 | Reagovat

Katko, já bych to neformulovala tak, že by měli bezdětní platit vyšší daně, ale spíš, zda by za děti měly být úlevy, příspěvky atd. A to měly.

8 Katka Katka | 27. listopadu 2012 v 7:04 | Reagovat

[7]: To sice jsou, ale podpora rodičovství je pořád velmi malá a naše vláda se tváří, že nízká porodnost nevadí neb ji nahradí přistěhovalci.....
To už je zase jiná kapitola :)

9 pizlik1 pizlik1 | E-mail | Web | 27. listopadu 2012 v 8:11 | Reagovat

Ani nevíš jak jsi mě potěšila odpovědí na první otázku, protože já jsem také byla nešťastnějsí na své první čtyřtisícovce v Alpách.

K otázce o SINGLES jsem jednoznačně odpověděla ne a to hlavně z důvodu, že by někoho mohlo  napadnut, že naopak  lidé s více dětmi  by platily daně nižší  a to  podle počtu dětí.

10 pizlik1 pizlik1 | E-mail | Web | 27. listopadu 2012 v 8:12 | Reagovat

[2]: Pužlík sem, Pižlík tam, to máš jedno. Pižlík není nedůtklivý.:)))

11 Katka Katka | 27. listopadu 2012 v 8:24 | Reagovat

[9]: Kdybych se dostala na čtyřtisícovku, tak by mě asi samou radostí kleplo. Tohle bylo jen tam, kam dojede lyžařská lanovka :) Přesto jsem asi dejchat nemohla samým štěstím a napadalo mě jen mojí kamarádky oblíbené rčení "tady je to jako v nebi." Akorát jsem se obávala to "vyjevit" neb je žádoucí, aby NEJ bylo narození dětí. Jsem se obávala. Ale já fakt byla víc uhranuta tím horstvem. U dětí byl nejsilnější pocit úleva, že jsem je vytlačila :-D

12 pizlik1 pizlik1 | E-mail | Web | 27. listopadu 2012 v 8:34 | Reagovat

[11]: Já jsem tam začala samou radostí výskat jako blázen a na rozdíl od ostatních, jsem děkovala nahlas bohovi hor, že nám dovolil vylézt na vrchol.
Při narození dítěte jsem byla nejvíc ráda, že to mám za sebou a že už nebudu trpět.

13 danielinama danielinama | Web | 27. listopadu 2012 v 8:42 | Reagovat

[11]: Tak porod bych taky neřekla. Mně trvalo pár hodin, než mi došlo, že už to dítě opravdu mám :-) Ale na těhotenství vzpomínám ráda a zvlášť pak na dobu, kdy byla dcera malá, to jsem si hodně užívala.

14 VendyW VendyW | E-mail | Web | 27. listopadu 2012 v 9:30 | Reagovat

Já asi budu s tebou trochu polemizovat. Ano je určitým standartem mít děti. Ale....a jsme u toho. Dobře, ale když někdo prostě to dítě mít nechce, třeba kvůli kariéře, nebo proto že ví že by nebyl dobrá máma, nebo v dětství sám zažil něco co ho k tomu prostě přivedlo, takže to je jeho dobrovolné rozhodnutí které může demokraticky udělat. a proč by měl platit vyšší daně, to nevím. Alespoň se díky jeho rozhodnutí nenarodí další nechtěný človíček který skončí v lepším případě v babyboxu v tom horším v igelitce v popelnici. Stát pak nemusí vydávávat peníze o péči za něj, a ve finále na tom ušetří. že to rozfofruje jinde to už je o něčem jiném. Jako prioritu vidím to aby se vůbec stát naučil dobře hospodařit s tím co vybere a neutrácel nad své možnosti, což se neustále děje a pak se to řeší tím že se zvedají daně a docílí se jedině toho, že lidi začnou ten stát obechcávat. Pokud budu platit takové daně které zvládnu zaplatit a ještě mám zisk taknemám potřebu nějk podvádět. a to je věc kteou tenhle stát prostě nezvládá. Ale to jsme trochu mimo. prostě jsem chtěla říct že jestli chci nebo nechci mít dítě je čistě záležitostí každého a  jak se kdo rozhodne je na něm. Rozhodně to není povinnost.

15 Katka Katka | Web | 27. listopadu 2012 v 10:00 | Reagovat

Máš naprostou pravdu ve všem. Mít či nemít děti - je každého svaté právo rozhodnout se podle svého a za někoho je rozhodnuto bez jeho přání... Společnost funguje nebo by spíš měla(nepolemizuji vůbec o politickém vedení....) na principu solidarity. Každý DÁ, CO MŮŽE a jsou věci, které využíváme všichni společně. Nedat a přitom využívat mi přijde jako přijít na nějaký kamarádský večírek, nic nepřinést a hodně sežrat....to je samozřejmě přitaženo za vlasy, to se pořád snažím vysvětlit jeden pohled na toto téma... Lidstvo se někam ubírá, za jedny ty další "hodnoty" budou vytvářet potomci (jejich vývoj stojí hodně), druzí by vložili do budoucnosti svoje peníze.... Peníze jako peníze. Jen jedni je dají do další generace, druzí by je odvedli přímo. Daňové úlevy na děti to asi mají rovnat, mně to srovnatelné nepřijde.

16 Jitka Jitka | Web | 27. listopadu 2012 v 10:15 | Reagovat

Já se přikláním ke komentáři 7. Aby to ti bezdětní nepovažovali za trest za to, že nechtějí, nebo nemohou mít děti, udělala bych to tak, aby ti, co ty děti mají, měli znatelné úlevy na daních a další výhody, které by jim usnadnily život.Dnes je všechno podivně nastaveno.
Porodné je asi jen pro nepřizpůsobivé, kteří nedělají a jsou na různých podporách, proto mají na porodné nárok. Slušný člověk, který odvádí daně na ně stejně nemá nárok i když žije jen z ruky do huby.Mám to teď doma,  takže do tohjo trochu vidím.O tom, že by mladá rodina mohla něco ušetřit, nebo si pořídit samostatné bydlení, aniž by si vzala hypotéku, si může nechat jen zdát.Když se pak stane nepředvídaná událost a chlap zůstane bez práce,což není nic ojedinělého, můžou se jít oběsit. Obávám se, že jestli stát nezmění svůj postoj k rodinám s dětmi, brzy budeme my tou menšinou.

17 pavel pavel | Web | 27. listopadu 2012 v 10:52 | Reagovat

Sám mám sice dvě děti, ale nevím jestli bych je dnes chtěl. Tím myslím, že se na to dívám už asi jinak. Ty děti chceme hlavně pro sebe, potěšit se jimi, aspoň tak jsem to tehdy cítil. Ale dnes si uvědomuji, že jejich početím jim jen přivodím celoživotní strádání, hledání smyslu života a vědomí, že nakonec přijde jejich smrt. A moc dobře nevím jestli ta občasná radost ze života dokáže to ostatní vyrovnat.

18 Katka Katka | Web | 27. listopadu 2012 v 12:51 | Reagovat

Z tebe mluví špatné zkušenosti, ale na tom, že si děti "pořizujeme" sobě pro radost, je hodně pravdy. Když jde vše v normě, je dobře. Když se něco zvrtne....přijdou i myšlenky - proč tu jsem? Proč mi dali život?

19 Víla Víla | Web | 27. listopadu 2012 v 18:12 | Reagovat

S těmi singles nesouhlasím. Chápu, jak to myslíš, ale nesouhlasím. Jak jsem odpověděla, vyšší daně by měli platit hlavně politici. Nepřipadá mi ani trošku fér, že rozdíl mezi alimenty, které mi platí můj otec a těmi, které platí jeden pan politik mé kamarádce je o jednu 0 na konci vyšší...

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama