Lednicko - valtický areál

23. června 2015 v 20:13 | Katka |  Cestování
Vinařské kraje jsou "in" a Lednicko - valtický areál je z nich asi nejnavštěvovanější.

Mně se ale o víkendu podařilo splnit si dlouholeté přání - vrátit se do míst, kde jsme čtyři roky studovali, a to na kole, abychom toho hodně viděli.

Místa našeho studentského mládí jsme shledali ještě mnohem krásnější než tenkrát. Je opravdu vidět ty miliony nebo spíš miliardy, které se sem nalily. To je jedna stránka věci, se kterou se pojí záplava turistů

a silně tržní prostředí, což mi není moc příjemné.

Naopak s velkým potěšením jsem přijala, že se dnes člověk dostane tam, kam se dřív nesmělo.

Kolonáda (zemská brána) nad Valticemi

Soutok Dyje a Moravy: Dyje - soutok (trojmezí ČR - SR - A) - Morava

MILLIARIUM MARCHIONATUS MORAVIAE 1755 - hraniční kámen markrabství moravského - cestou k soutoku

Terén je rovinatý, na což nejsme od nás zvyklí, a tak jsme jeden den věnovali (pouze některým) romantickým místům mezi Lednicí a Valticemi

Rendezvous

Apollonův chrám, Sv. Hubert,

s absolvovánm devadesátiminutové degustace v Salonu vín ČR na Valtickém zámku. To byla překvapivě moc příjemná záležitost. K degustaci je zde na 100 vzorků. Návštěvník obdrží v ceně vstupenky skleničku, bílý chléb a vodu, za příplatek i sýr. A pak už neomezeně degustuje a studuje dle libosti. To, co mu nejvíce chutná, si může zakoupit. S výjimkou pár vzorků, kterých bylo vyrobeno tak málo, že jsou neprodejné a jsou určeny pouze k degustaci.

Poštorná - kostel Navštívení Panny Marie - z 200 druhů cihel z místní keramičky

Druhý den jsme navštívili Pohansko

lovecký zámeček

místo archeologického průzkumu

Z Pohanska jsme si nenechali ujít 16 km cestu lužními loukami, kde od nepaměti dominují duby. Mohutné stromy 300 let rostou a poté 300 let umírají

a stále jsou prospěšné. Skýtaly vždy stín dobytku, v korunách a dutinách hnízdí ptáci, v umírajícím dřevě brouci a dřevokazné houby , na torzech hnízdí čápi....potkávali jsme roháče, čáp před námi kráčel po silnici, cítili jsme lišky....

Dnes nejsou louky spásány, a tak zde mladé duby dlouho neměly šanci, dokud se nezačaly pro jejich podporu stavět malé oplocenky.

Duby se vracejí, a to je moc dobře.
A já mám přání - taky se vrátit. Je toho zde ještě moc, pro co stojí za to se vracet.

3 lidé ohodnotili tento článek.

Komentáře

1 Hanka Hanka | E-mail | Web | 23. června 2015 v 20:26 | Reagovat

Vy jste toho ale projeli a prošli, Katko!
Ty sis připomněla studentská léta a mně jsi připomněla místa, která jsme navštívili v posledních letech.
Kostel v Břeclavi-Poštorné jsem fotila dvakrát, jednou bylo pod mrakem, jednou slunečno.
V Pohansku jsme strávili před čtyřmi roky celý den v době, kdy přiletěli čápi.
Lovecký zámeček byl tehdy pod lešením.
Pohansko je úžasné.
Viděla jsem i zámeček Rendez-Vous.

Díky za skvělou reportáž a připomenutí krásných míst. :-)

2 Kitty Kitty | E-mail | Web | 24. června 2015 v 7:26 | Reagovat

Připomněla jsi mi společný pobyt s Vierkou-Latrynou. Taky jsme prošly kdeco. Tam se dýchá. Ale chce to taky mít dobré nohy :-)

3 VendyW VendyW | E-mail | Web | 24. června 2015 v 8:42 | Reagovat

Včera jsem obdržela od dcery mmsku kostela, když jsem se ptala odkud je tak mi bylo řečeno že z Valtic :-) Včera totiž byli taky ve Valticích a nadšeně mi volala že tam hnízdí spousty ptáků, štěbětá to a kvíká a že to tedy ještě nikdy neviděla, tak jsem jí říkala ať dává pozor a že možná potká i bobra ..... hned jsem si na tebe vzpoměla že jsi psala o téhle cestě.....

4 Jarka Jarka | Web | 24. června 2015 v 9:31 | Reagovat

U nás se takto v hojné míře vyskytují kolaři na Třeboňsku. Když jsme tudy předloni projížděli autem, nebylo možné se jim vyhnout. 8-O  :-D Udělali jste si Katko báječný výlet, každé místo z tvých fotek, by si zasloužilo samostatný článek. ;-)

5 Miloš Miloš | Web | 24. června 2015 v 9:41 | Reagovat

Asi před 15 lety jsme měli cyklistickou dovolenou, byli jsme ubytovaní v Dolních Věstonicích a Mikulov a Lednicko-valtický areál byly naše nejoblíbenější cíle. Pak jsem někde četl, že už v areálu je zakázáno na kole jezdit, ale asi to nebyla pravda.

Moc pěkný je cihlový kostel v Poštorné, tam jsem nikdy nebyl. Vypadá, jako kdyby sem byl přesazen z Polska, Skandinávie nebo Holandska.

6 Jitka Jitka | E-mail | Web | 24. června 2015 v 12:53 | Reagovat

Pro cyklisty ideální kraj. Stihli jste toho hodně, ty zážitky vám nikdo nevezme. ;-)

7 intuice intuice | E-mail | Web | 24. června 2015 v 14:52 | Reagovat

Toto místo je místo mládí mého muže. Před časem jsem taky dala reportáž. Na všech  místech, cos ukázala Ty, jsme však nebyli - díky za seznámení. Roháče jsem mezi minaretem a Lednickým zámkem taky potkali a fotili, je to jedno z mála míst jeho výskytu v naší republice. :-)

8 Daniela Daniela | 24. června 2015 v 18:37 | Reagovat

Čiastočne som tento kraj navštívila v jednu zimnú sobotu pred štyrmi rokmi, ale aj mojou túžbou je, aby som si ho prešla ešte raz na bicykli. Na to trojmedzie som mala ísť začiatkom minulého týždňa s kamarátkou, ktorej som mala ísť robiť spoločnosť pri strážení domu jej syna v Sekuliach. Mala som nachystané foťáky, baterky, no v deň, kedy sme mali ísť, ani neviem prečo, výlet zrušila :-( Asi sa tam vyberiem sama.

9 Katka Katka | 25. června 2015 v 10:27 | Reagovat

[2]: Pěšky bych neušla skoro nic. Jsem cyklozávislák 8-O

[3]: Tak to jsem ráda, že se jí tam taky líbí.

[4]: Pokud jsem zrovna automobilistka, tak mě někdy cyklisti štvou. Jak sednu na kolo, moje postoje se promění. Ale hlavně - čeho je moc, toho je prostě příliš. ;-)

[5]: To byla asi zavádějící informace. Z pochopitelných důvodů se nesmí jezdit na kole a areálu lednického parku a stejné to asi bude ve Valticích. Jako "areál" se ale označuje celá krajina v okolí L-V-Bř....a tam se samozřejmě jezdit na kole může.

[6]: Jj, je to tak :-)

[7]: Těch míst, co jsou tam hezká, je mnoho.....což je dobře, při každé návštěvě to může být jiné. Ale málokdy se mi stalo, abych se někam, kde jsem říkala "sem se vrátíme", jela znovu.

[8]: Však to máš vlakem kousek. Ještě teď si ty stanice pamatuju z doby, kdy jsem slýchávala hlášení ČD při cestách do školy - z Břeclavi je to Lanžhot - Brodské - Kůty - Sekule - Velké Leváre - Devínská Nová Ves - Bratislava. Je to tak? ;-)

10 Kitty Kitty | E-mail | Web | 25. června 2015 v 14:38 | Reagovat

[9]: Já jsem zase od operace kolen chodec. Vierka zrovna chodec moc není, ale vydržela. Je ta všude na co koukat a objevovat. Ona mě spíš vedla - měla to nastudovaný z Gúglu ;-)  :-D

11 Daniela Daniela | 25. června 2015 v 22:20 | Reagovat

[8]:Išla som ja vôbec tade niekedy vlakom? Musím sa sama seba spýtať :-) Išla, ale veeeeľmi dávno. Nedávno som sa z bratislavskej hlavnej stanice odviezla do Devínskeho jazera. Hľadala som poradie staníc v CP. Po Kúty ti to ešte ide, ale od Kútov je tam toho podstatne viac. Možno to na tej stanici nehlásili všetko, len tie väčšie stanice. Ja som tak kedysi poznala poradie staníc od Prievidze až po Nové Zámky :-)

12 Katka Katka | 25. června 2015 v 22:44 | Reagovat

[11]: Asi to jinde nestavělo :-D

13 Ajka Ajka | Web | 28. června 2015 v 0:46 | Reagovat

Krásně zdokumentovaný výlet ;-)  :-)

14 MarijaKes MarijaKes | E-mail | Web | 29. června 2015 v 11:38 | Reagovat

Poštornou jsme minuli, ale jinak všechny stavby jsme navštívili, proto děkuji za prima připomenutí. Čápi u  Lednických rybníků jsou také na svém místě, proto mne tvůj článek potěšil.

15 pizlik1 pizlik1 | E-mail | Web | 29. června 2015 v 12:29 | Reagovat

Tam se to jezdí, krásná rovinka.:) Je to nádherný kraj, ale vadily by mi ty mraky turistů.

16 Van Vendy Van Vendy | Web | 1. července 2015 v 18:56 | Reagovat

To byla pořádná procházka! Nejvíc se mi líbí ty vodní fotky, ale Lednicko je vůbec krásné. Už jsem tam nebyla snad od dětství (což je trestuhodné, protože Lednice není zas tak daleko) a snad se tam někdy i dostanu.
Dnes cestuji pomocí tvých fotek a povídání.

17 Iris Iris | E-mail | Web | 2. července 2015 v 17:34 | Reagovat

Nádherný fotky, ten kostel mně dostal :-)
Ta příroda je krásná, snad se tam letos konečně dostanu, už je to pěkných pár let, co jsem tam byla ;-)

18 Maruška-Fukčarinka Maruška-Fukčarinka | Web | 3. července 2015 v 20:29 | Reagovat

Katko místa, která jsi projela na kole já brázdila na mopedu. Tož byl k dispozici, kolo ne. :-)Bydlela jsem ve Valticích a rázovala po okolí bez řidičáku. Dnes to můžu prásknout je to víc jak 30 let,tak je to již promlčený. :-)Dík za přiblížení moc krásných míst :-)

19 Katka Katka | 7. července 2015 v 20:03 | Reagovat

[13]: Díky.

[14]: Paradox je, že já jsem přes Poštornou jezdila 4 roky na škole a nikdy se na kostel nešla podívat zblízka. Tenkrát mě to moc nezajímalo. Tentokrát jsem si v průvodci přečetla, to o těch cihlách....a trvala na tom, že do "té" Poštorné pojedeme....a ona byla asi 500 m od penzionu, akorát já trdlo nevěděla, že to je ono :-D

[15]: Rovinky jsou výhodou. Ale ruku na srdce - kopečky mají taky něco do sebe. Dokonce i pro mě ;-)

[16]: To tak bývá. Co myslíš, jak moc máme prochozené Krkonoše, které máme za humny? ;-)

[17]: Přeju, ať to vyjde a ať se ti tam líbí :-)

[18]: Nooo, na mopedu to vůbec nemusí být špatný :-)

20 Cykloturista Cykloturista | Web | 31. července 2015 v 15:43 | Reagovat

Hodně lidí si myslí, že Lednice je jen Zámek a Minaret. Ale v okolí je tolik krásných míst a památek, ve Valticích dokonce Muzeum železné opony přímo na "zelené" hranici s Rakouskem. Už dvakrát jsem tam byl na dovolené a budu muset i potřetí vzít kolo a projet se LVA, a stejně asi nestihnu všechno hezké vidět.
Taky na svých cestách fotografii a píšu na webu o tom, kudy jsem jel a co jsem zažil.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.